Moduł odtwarzacza dzwięku WTV020-SD MP3 microSD

Dostępność: brak towaru
Cena: 14,90 zł 14.90
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Producent: -
Kod produktu: FDA4-60314

Opis

Niewielkich rozmiarów moduł pełniący funkcję komunikatora głosowego w układzie zarządzanym przez µC lub spełniać funkcję autonomicznego odtwarzacza, dzieki temu każdy swój projekt możesz rozbudować o sygnalizację dzwiękową, odtwarzanie komunikatów głosowych czy odtwarzanie muzyki. 

 

  • Napięcie zasilania: 3.3V
  • wsparcie dla kart microSD max 2GB
  • system plików na karcie: FAT
  • maksymalna ilość plików na karcie: 512
  • odtwarzanie plików .ad4 oraz .wav
  • mozliwość bezpośredniego podłączenia głośnika 8Ω/0,5W
  • wyjście 16-bit DAC/PWM do podłączenia zewnętrznego wzmacniacza

 

Przygotowanie sytemu plików na karcie SD


Na samym początku należy zapewnić sobie karte micro SD, max wielkość obsługiwanej karty to 2GB. Karta pamięci musi być sformatowana jako FAT. Układ odczytuje tylko pliki z rozszeżeniem *.ad4 lub wav, aby je uzyskać można skorzystać z programu zamieszczonego na stronie Sparkfun’a. Należy go zainstalować ignorując komunikat o instalacji dodatkowego sterownika. Następnie odpalamy program i wyszukujemy pliki wav lub mp3. Należy pamiętać, iż maksymalna prędkość próbkowania plików nie może być większa niż 33kHz. Po drugie musimy się upewnić, czy w folderze z plikami muzycznymi są tylko i wyłącznie te, które nas interesują. W przeciwnym razie program się zawiesi i będzie to robił do skutku. Na koniec musimy pamiętać, aby nasze skonwertowane pliki nazywać od 0000, 0001…. Inaczej może być problem z odtwarzaniem (np. 0000.ad4, 0001.ad4 etc.) Dlatego zanim zaczniemy zwalać winę na zepsuty głośnik, proponujemy skorzystać z gotowej paczki plików, którą można pobrać z tej strony buildcircuit.com

Nleży również pamietać aby pliki na karcie były tylko w jednym formacie, nie należy mieszać ad4 z plikami wav. w innym przypadku układ "głupieje". 

 

 

Współpraca modułu z ARDUINO


Na stronie forum ARDUINO dostepna jest gotowa biblioteka umożliwiająca sterowanie otwarzaniem z poziomu arduino.

Link do pobrania biblioteki ARDUINO 

Płytke należy podłączyć do Arduino zgodnie z tym co jest napisane w bibliotece, oczywiście istnieje mozliwość dowolnej zmiany pinów pamiętając o ich zmianie w kodzie, jeśli te aktualnie są zajęte przez inne urządzenie. Warto od razu wspomnieć o pinach w bibliotece i tych na płytce, które różnią się nazewnictwem.

  • reset = RESET
  • clock = DCLK
  • data = DIN
  • busy = BUSY  

 

Opis podstawowych funkcji dostępnych w bibliotece.

  • void reset() – przywołanie tej komendy w Setup, powoduje zresetowanie układu i przygotowanie go do odbioru komend
  • void playVoice(int voiceNumber) – odtwarzanie pliku, zgodnego z numerem na karcie microSD
  • void asyncPlayVoice (int voiceNumber) – ta komenda również odtwarza odpowiedni plik, ale asynchronicznie, czyli ta komenda nie blokuje kodu, który w czasie odtwarzania może być wykonywany dalej
  • void stopVoice() – ten kod zatrzymuje aktualnie asynchronicznie odtwarzany plik
  • void pauseVoice() - typowa pauza, po wznowieniu plik jest odtwarzany od momenty kiedy został zatrzymany. Wznawiamy odtwarzanie wywołując tą funkcję drugi raz
  • void mute() - wyciszenie odtwarzanego utworu, nie powoduje jego zatrzymania
  • void unmute() - cofnięcie wyciszenia utworu, który aktualnie jest odtwarzany
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl